Jan Smit

Jan Smit

Als tiener verblijft de Volendamse artiest het grootste gedeelte van het jaar in Duitsland, waardoor ‘der Lausbub’ (de deugniet) vanwege langdurige tournees in het buitenland al jong het leven van scholier vaarwel zegt. Het levert hem in 2001 de Exportprijs op, als best verkocht Nederlands product in het buitenland.

Er wordt nog een kort uitstapje gemaakt naar Zuid-Afrika en als kersvers ambassadeur van SOS Kinderdorpen bezoekt Jantje onder meer Thailand. Na miljoenen kilometers per auto, vliegtuig en helikopter tussen Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Noord-Italië wordt op zeventienjarige leeftijd ietwat van koers veranderd. Met nieuwe liedjesschrijvers (zijn dorpsgenoten Cees Tol & Thomas Tol) wordt in eigen land aan een nieuwe start gewerkt. Daarnaast slaat de zanger zelf aan het schrijven, samen met zijn maatje Simon Keizer, die later zal doorbreken met Nick & Simon. 

Jantje is Jan geworden en met zijn eigen realitysoap ‘Gewoon Jan Smit’, groeit hij uit tot een nationale knuffelbeer. Die het Nederlandstalige lied nieuw leven inblaast. ‘Gewoon Jan Smit’ wint in 2005 zelfs de Televizier Ring. Het aantal nummer één hits neemt toe, een Edison en Gouden Harp worden zijn deel en hij schittert in onderbroek op de catwalk in de tv-commercial van C&A. Het recept van het hernieuwde succes ligt tevens in het gegeven dat Jan de fans opzoekt en bij elke nieuwe single of album signeersessies in alle uithoeken van het land houdt en tevens telkens naast nationale radiozenders ook de regionale radiostations verblijdt met een bezoek.

Vraag eenvoudig en vrijblijvend een offerte aan. Prijzen zijn exclusief BTW.

Vanaf 14.000,-



Boekings Aanvraag